viernes, 19 de noviembre de 2010

CONCEPTES TÀCTIS COL·LECTIUS ELEMENTALS

Hola a tots:
Com hem vist a classe, cal anar pensant en com anem a plantejar la nostra actuació en el joc (estrategia previa). Per això anem a preparar un esquema de joc: per a que ens ajude a saber qué fer en cada moment i com fer-ho. Això ens ajudarà a jugar millor i a no perdre mai l'orientació del que està passant dins del joc.
Bàsicament, les decisions d'intervindre en el joc responen a dues grans possibilitats: o s'està atacant i el meu equip té la pilota, o s'està defenent i el meu equip vol recuperar-la per iniciar l'atac.
En base a aquesta dualitat, s'organitzen totes les accions del joc.
Nosaltres anem a estructurar les accions tàctiques entre les d'atac i les defensives.
Entre les d'atac tenim: progressions o penetracions, "passe i va", els creuaments (cruces), els bloquejos i els canvis de direcció i posicions (permutes)
Entre les defensives tindriem: basculacions, deslliçaments i canvis d'oponent (per als creuaments), els contrabloquejos i l'organització de la defensa (6:0, 4:2, 3:3)
Cal saber que totes aquestes possibilitats poden combinar-se com es vulguen i que també hi haurien més, però nosaltres ens conformarem en conéixer i aplicar en la pràctica (en fució de la situació a la que ens enfrontem) alguna d'aquestes.
Res, ja anirem aprofundint en el tema poc a poc. Mentre, us emplaço a que aneu pensant quines persones formareu el grup i quin tipus d'esquema plantejareu.
Sort a tots i àmins!

6 comentarios:

  1. Hola Julio sóc Sergio de 1er Bat H com que ja portes hui m'ha vingut al cap i he entrat a vore el blog i em pareix molt bé, intentaré pasarme més vegades quan tinga temps. Adeu

    ResponderEliminar
  2. Hola Sergio:
    D'acord, estaré esperan-te per ací val?
    Una abraçada.

    ResponderEliminar
  3. Buenas Julio soy Juanjo de 1Bat-H, como comentastes en clase de practicar defensas adelantadas lo veo más dificil para practicar un juego fluido en ataque,ya que pocos saben moverse sin balon con una defensa adelantada, me refiero sobretodo al 3:3, la defensa más facil para practicar en clase veria un 6:0 o 5:1 ¿que opinas tu?

    ResponderEliminar
  4. Hola Juanjo:
    Creo que las defensas en dos líneas son más fáciles de superar que una defensa cerrada 6:0, porque como bien dices tú, existen compañeros que tienen dificultad para interactuar con el balón y los oponentes, si cerramos los espacios, aún es más difícil poder lograr el objetivo de marcar. No obstante, lo probaremos para ver que pasa, ¿te parece bien? Quizás un 4:2 sea lo más adecuado, pero igual tenemos que limitar las acciones defensivas para favorecer el ataque, de todas formas lo iremos viendo.
    Un abrazo y nos vemos en clase

    ResponderEliminar
  5. ¡Madre mía, Julio! Tengo descargada la ficha de balonmano y... parece chino. No entiendo nada de defensas, atques, etc. Así que a saber la que lío en el trabajo. Pero bueno se intentará. Am, y no pienes que no atendí cuando lo explicaste, lo que pasa es que yo en deportes de equipo soy un desastre no, lo siguiente. AHORA YA SE DÓNDE ESTÁ EL ÁREA PEQUEÑA. JAJAJAJA
    Un saludo :)

    ResponderEliminar
  6. Adrián Santamaría 1ºbat
    Julio una pregunta para hacer la ficha de balonmano a que se refiere con principios técnicos i tácticos

    ResponderEliminar